Ergoterapia

     
 
      Activitatea de ergoterapie se organizează zilnic de luni până vineri ca și activități de grup, între orele 10-12. Efectele benefice ale meloterapiei și art-terapiei ajută la gestionarea comportamentului, reducerea stresului, la dezvoltarea capacităților cognitive prin stimularea atenției, imaginației și a gândirii.
      Activitatea de ergoterapie are rolul de a continua terapiile individuale, efectul constă într-o mai bună socializare, performanță mai bună, relaționare și comunicare adecvată cu copiii, voluntarii, echipa APWR.
      Meloterapia este o terapie care folosește influențele sonore armonioase și are rolul de a dezvolta personalitatea, de a educa și dezvolta procesele intelectuale,  gândirea logică, atenția și memoria.
Activitățile utilizate în meloterapie sunt: muzică, dans, mișcare și au rolul de a dezvolta limbajul copiilor, capacitatea de exprimare , personalitatea , imaginația , educarea mișcărilor corpului, permite eliberarea tensiunilor și energizarea organismului.
Prin activitățile desfășurate până acum am urmărit următoarele aspecte:
  • înțelegerea comenzilor simple și în ce măsură putem facilita acest aspect(de ex. dacă se dă instrumentul mai departe cu sau fără ajutor, dacă bat din palme toți);
  • stabilirea contactului vizual(de ex.atunci când li se înmânează instrumentul);
  • dacă toți copiii realizează sarcinile, dacă au nevoie de prompter fizic (modelare voluntar);
  • dacă sunt atenți la cel care coordonează activitatea (de ex. la cartonașul cu imagini care li se arată);
  • dacă realizează activitățile prin imitație și în ce măsură au nevoie de modelare din partea voluntarului.
      Activitatea psihomotrică reprezintă activitatea în cadrul căreia achiziționează abilități la nivel cognitiv, motor, limbaj și autonomie personală. Se urmărește dezvoltarea corespunzătoare a copiilor într-o manieră organizată, specifică educației psihomotrice.
      Tehnicile utilizate in art terapie sunt: desenul, pictura, modelajul cu plastilină sau colajul din elemente independente, materiale didactice, elemente textile, plante etc. Aceste activități au rolul de a-i ajuta să-și exprime gândurile, atitudinile, sentimentele într-o formă vizuală, ajută persoana să se integreze, sunt dezvoltate atitudini de relaționare în grup, să desfășoare o activitate comună și să creeze relații de ordin afectiv cu ceilalți.
Prin activitățile desfășurate până acum am urmărit următoarele aspecte:
  • menținerea atenției în sarcina dată;
  • diminuarea comportamentului dezadaptiv(agresivitate, agitație, comportamente stereotipice-manipularea obiectelor, scuturarea mâinilor etc);
  • îndeplinirea sarcinilor și dezvoltarea abilităților perceptive (să învețe să modeleze plastilina, să utilizeze materialele pentru colaj-lipit, decupa, pictat, marcat cu ștampila;
  • dezvoltarea coordonării oculo-motorii (poziția corectă pentru a ține pensula, creioanele colorate, să se încadreze în spațiul grafic cu activitățile de pictură și colorat).
      La terminarea activității, stăm de vorbă cu părinții sau însoțitorii copiilor și le spunem ce am lucrat la activități, dacă au făcut progrese, propunem diverse activități pe care le recomandăm să le continue și acasă. De asemenea, le arătăm lucrările de la art terapie și uneori le dăm lucrările acasă drept recompensă pentru copii.